وبلاگ

مراحل آماده سازی و راه اندازی آکواریوم آب شیرین

مراحل آماده سازی و راه اندازی آکواریوم

 آماده سازی و راه اندازی آکواریوم آب شیرین

قبل از ریختن ماهیان  به درون مخزن  یک سری اقدامات باید انجام دهید تا آکواریوم شما آماده شود.

1-  آماده سازی آکواریوم :

ابتدا شیشه ی آکواریم را با یک دستمال تمیز نم دار پاک کنید. از به کار بردن تمیز کننده های شیمیایی و شیشه شو جدا خودداری کنید. سنگ های هوا را در کف آکواریم قرار دهید و شلنگ های مربوط به آن را وصل کنید.

شن مورد نظر خود جهت بستر آکواریم را کاملا با آب کاملا داغ چندین بار شست و شو دهید تا املاح و احتمالا هرگونه میکروب و باکتری مضر همراه آن از بین برود. پس از مطمئن شدن از تمیزی شن بستر، تزئینات و دکوراسیون مورد نظر خود را شستشو داده و داخل آکواریم بچینید.

 

2- انتقال آب به آکواریوم :

مرحله ی بعدی در راه اندازی آکواریوم ، انتقال آب به داخل آکواریم است. آکواریم را تا سطح مورد نظر از آب شهری پر کنید و از ضد کلر و ضد عفونی کننده، جهت زدودن کلر موجود در آب و از بین بردن باکتری های مضر و میکروب ها استفاده کنید.
در مرحله قبل می توان از ضد کلر استفاده نکرد، زیرا کلر بعد از 24 ساعت از میان می رود. همچنین برای زدودن میکروب ها می توانید از مقدار کمی نمک استفاده کنید.

توجه کنید نمک برای آکواریم های گیاهی و یا نگهداری از ماهیانی که نیاز به آبی اسیدی دارند مضر می باشد. می توانید بجای استفاده از آب شهری از آب فیلتر شده RO نیز استفاده کنید اما دقت کنید که اینگونه فیلتر ها علاوه بر مواد مضر تمام مواد معدنی ضروری آب را نیز جذب می کنند. بنابراین باید این مواد را جایگزین نمایید.

3- انتخاب تجهیزات آکواریوم :
حال نوبت به انتخاب و نصب تجهیزاتی مانند فیلتر، پمپ هوا، بخاری و لامپ ها را نصب و روشن نمایید. پس از گذشت هفت الی ده روز چرخه نیتروژن کامل شده و محیط آماده افزودن ماهی می شود.
جهت اطمینان از آماده بودن آب با استفاده از کیت های مخصوص تست آب، آب را تست کنید. شامل تست های No2 و Ph می باشند. پس از آماده شدن آب آکواریم بهتر است ماهیان دلخواه خود را کم کم به آکواریم اضافه کنید.
جهت خرید تجهیزات آکواریوم کلیک کنید

1 دیدگاه در “مراحل آماده سازی و راه اندازی آکواریوم آب شیرین

  1. محمد حیدری گفت:

    من فکر میکنم برای بهتر کردن مراحل اگر از اب تسویه شده استفاده کنیم فرایند سریعتر خواهد بود و مواردی همچون کلر را دیگر نخواهیم داشت. ابته که اضافه کردن باکتری مفید به چرخه تسریع میبخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *